Τετάρτη 2 Μαΐου 2018

Έτσι θέλετε να δουλέψετε;


Έτσι θέλετε να δουλέψετε;
Ανδρέας Μελεζιάδης
    Όλοι μας, έχουμε την «πικρή» γεύση για τα τόσα μαγαζιά, γενικώς, που κλείνουν, από την έναρξη της κρίσεως μέχρι σήμερα. Όμως, δεν φταίει μόνο η κρίση σε πολλές περιπτώσεις… Βάζουν το χεράκι τους και τα ίδια τα μαγαζιά, οι ιδιοκτήτες ή οι υπάλληλοι, όταν δεν ξέρουν καλά τη δουλειά τους. Και αναφέρομαι σε συγκεκριμένο είδος καταστημάτων, τις ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ.
    Προχτές, Πρωτομαγιά, είπαμε να πάμε μια εκδρομή ημερήσια στην Καστοριά. Πανέμορφη πόλη, με πολλά και σημαντικά αξιοθέατα, τα οποία και απολαύσαμε οπτικά. Όπως και το μεσημεριανό μας γεύμα, σε μία από τις γνωστές ταβέρνες της παραλίας.
    Κατά τις τρισήμισυ το μεσημέρι, η παρέα μας ( 7 άτομα ) είπαμε να πιούμε το καφεδάκι μας δίπλα στην λιμνη, μέχρι να έρθει η ώρα της αναχωρήσεώς μας. Επιλέξαμε τυχαία, την καφετέρια «ΧΑΡΙΤΩΝ», 100 μέτρα περίπου από την Νομαρχία, όπου είχαμε ραντεβού αναχωρήσεως.
    Ήρθε η σερβιτόρος του μαγαζιού, και παραγγείλαμε. Δύο από την παρέα, ζήτησαν λεμονάδα , και ρώτησαν τι μάρκα είναι. Η σερβιτόρος απάντησε «ΦΑΝΤΑ νομίζω ότι είναι». «Πολύ ωραία, φέρτε τις» είπαν από την παρέα μας.
    Ήρθε σύντομα η παραγγελία μας με όσα παραγγείλαμε, μεταξύ των οποιων και οι δύο λεμονάδες. Τις δοκιμάζουν,   το πρόσωπό τους παίρνει μια ξινή έκφραση αποδοκιμασίας και αναφωνούν συγχρόνως «Τι πράγμα είναι αυτό;»
    Ήταν σε ποτήρι, όχι μπουκάλι ή κουτί, χωρίς παγάκια ( αυτό δεν έχει σημασία) και οπτικά, ήταν ένα υγρό που έμοιαζε με λεμονάδα. Την δοκίμασα και εγώ, και διαπίστωσα πως ήταν ένα άγευστο γλυφό υγρό, που σίγουρα δεν μπορείς να το καταχωρήσεις στα αναψυκτικά. Φωνάξαμε την σερβιτόρο και παραπονεθήκαμε, ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΙΣΩ. Δεν παραγγείλαμε τίποτα άλλο.
    Μετά από ώρα, όταν ζητήσαμε τον λογαριασμό για να φύγουμε, η σερβιτόρος ( ευγενέστατη σημειωτέον ) μας τον έφερε, και συμπεριλαμβανόταν και οι δύο «λεμονάδες». Παραπονεθήκαμε, λέγοντας πως τις γυρίσαμε πίσω, και η σερβιτόρος προφορικά αφαίρεσε την τιμή της μίας.
    Ο συνολικός λογαριασμός, με τις «λεμονάδες» ήταν 19,5 ευρώ και ο μειωμένος 17,5. Δώσαμε 20 ευρώ, περιμένοντας τα ρέστα μας. Ρέστα, δεν ερχόταν! Πηγαίνει κάποιο μέλος μας μέσα στο μαγαζί να τα ζητήσει, και σε λίγο έρχεται στο τραπέζι μας η υπεύθυνη του καταστήματος ( έτσι νομίζω δηλαδή ) και μας δίνει ρέστα…. μισό ευρώ! Της λέμε, πως τις «λεμονάδες» τις γυρίσαμε πίσω, και εκτός αυτού, η σερβιτόρος μας είπε 17,5.
    Η υπεύθυνος του καταστήματος, μας είπε πως επειδή οι αποδείξεις έχουν κοπεί, δεν μπορεί να γίνει τίποτα, και εάν θέλουμε, να πάρουμε κάτι άλλο στη θέση των «λεμονάδων». Παρά το ότι της είπαμε πως αποδείξεις μπορούν να ακυρωθούν, παρέμεινε αμετάπειστη.
    Δεν θελήσαμε να δώσουμε συνέχεια στην υπόθεση εκεί, γιατί κρίναμε πως είναι άσκοπο. Το δε ποσό της διαφοράς, σχεδόν αμελητέο. Όμως, μας ενόχλησε η όλη διαδικασία και συμπεριφορά, και για το λόγο αυτό γράφω σήμερα αυτά που γράφω.
    Αγαπητοί μου της καφετέριας «ΧΑΡΙΤΩΝ» στην Καστοριά, δεν έχετε το δικαίωμα να δυσφημείτε την πανέμορφη πόλη σας. Εάν αυτή είναι η τακτική που ακολουθείτε, πολύ σύντομα θα μείνετε χωρίς πελάτες, και το «μοιραίο» θα είναι αναπόφευκτο. Τα καταστήματα, δεν «κρατιούνται» με το «ό τι προλάβουμε και πάρουμε»…..